Vrátenie tovaru a reklamácia

Aj napriek tomu, že sa snažíme všetko zaistiť tak, aby sa k Vám dostali vždy iba zdravé rastliny bez akéhokoľvek poškodenia, môže sa stať, že objednávka plne nezodpovedá Vašim predstavám. V týchto prípadoch máte dve možnosti - odstúpenie od zmluvy a reklamácie časti objednávky. Ak vám nejaký tovar chýbal, vyberte možnosť chýbajúceho tovaru. Každý takýto prípad overujeme podľa čísla objednávky na konkrétnom kamerovom zázname z baliaceho stola a pri našom pochybení samozrejme s ospravedlnením situáciu vyriešime k spokojnosti zákazníka.

V prípade reklamácie či chýbajúceho tovaru hradíme náklady na poštovné my, v prípade odstúpenia od zmluvy ich platí zákazník.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní od prevzatia zásielky. Pokiaľ máte viac objednávok, je pre každú objednávku nutné vytvoriť vlastný prípad. Vyberte svoj problém a my vás prevedieme.

 

Čo nie je možné reklamovať?

1. Rastlina nezodpovedá predajnej fotografii

Všetky fotografie pri produktoch majú iba ilustratívny charakter. Zobrazené fotografie pri produktoch zachytávajú rastlinu v štádiu najvyššej vegetácie, ako už dlhoročnú rastlinu.

  • Nami zasielané produkty sú (vo väčšine prípadov) zasielané ako cibuľoviny, popr. prostokorenné sadenice. Pri správnej starostlivosti rastlina vždy vyrastie do podoby podobnej ilustratívnej fotografii.
  • Kvet rastliny nie je farebne totožný s ilustratívnou fotografiou produktu. Jedna a tá istá rastlina môže vykvitnúť do rôzne farebných podôb vplyvom podmienok, do ktorých bola usadená (zloženie zeminy, stanovište rastliny, početnosť zálievok, voľba hnojiva, príp. spôsob morenia, podnebné podmienky, atp…)
  • Rastliny (v kontajneroch) nemajú listy, kvety ani plody. Jedná sa o prirodzený stav rastliny, zodpovedajúci termínu odosielania. V prípade, že je objednávka expedovaná zo začiatku jari, alebo naopak na jeseň, sú rastliny zasielané po jarnom/jesennom zástrihu, ktorý je nutný pre budúci vývoj rastliny. Drobné ovocie (s výnimkou čučoriedok) majú spravidla jeden výhon.

2. Rastlina prvý rok po výsadbe nekvitne

Všetky fotografie pri produktoch majú iba ilustratívny charakter. Zobrazené fotografie pri produktoch zachytávajú rastlinu v štádiu najvyššej vegetácie, ako už dlhoročnú rastlinu.

Pri niektorých rastlinách sa prvý rok nedočkáte kvetu.

  • Dôvodom môže byť vlastnosť rastliny (u niektorých rastlín, napr. pivonka, nie je z botanického hľadiska možné, aby už prvým rokom dosiahla kvet.
  • Ďalším dôvodom môže byť neskorá výsadba. V prípade, že je sadenica (cibuľovina) vysadená neskôr, nemusí v priebehu prvého roka dorásť do kvetu.

3. Rastliny po prevzatí zásielky javia známky ovädnutia

Všetky fotografie pri produktoch majú iba ilustratívny charakter. Zobrazené fotografie pri produktoch zachytávajú rastlinu v štádiu najvyššej vegetácie, ako už dlhoročnú rastlinu. Aj napriek tomu, že objednávky expedujeme tak, aby na ceste k Vám strávili najkratšiu možnú dobu, môže sa počas transportu (predovšetkým v horúcich letných dňoch) stať, že rastlina začne vykazovať známky ovädnutia (oschnutia). Rastlinu (príp. sadenicu) vložte do čistej vody na 3 – 4 hodiny, rýchlo sa spamätajú..

Do kedy je možné jednotlivé druhy reklamovať ako chybný tovar?

  • Rozmnožovací materiál (osivo a sadba pestovaných rastlín) jednoročných druhov: do 1 roka od dátumu prevzatia tovaru zákazníkom
  • Rozmnožovací materiál (osiva a sadivo pestovaných rastlín) viacročných druhov: 1 rok po dosiahnutí vývojového stupňa potrebného na určenie pravosti odrody
  • Sadenice jahôd, zeleniny a kvetov: do 3 týždňov od dátumu prevzatia tovaru zákazníkom
  • Cesnak: do 2 mesiacov od dátumu prevzatia tovaru zákazníkom

Plné znenie nájdete v našich obchodných podmienkach.